July 27, 2011

Norge

Jag måste bara skriva ett par ord om tragedin i Norge. Det är verkligen helt förfärligt.

Den där "människan" finner jag inte ord för. Han gör mig illamående.

Oavsett var han kommer bli inlåst för resten av sitt liv kommer han inte få det lätt. Jag överdriver inte när jag säger att han är Nordens mest hatade människa och han förtjänar varje glåpord han kommer få höra i all evighet.

Mina tankar går självklart till de överlevande och de bortgångnas anhöriga. Det är förfärligt! Vem kunde tro att detta kunde hända? Unga som väljer att spendera sitt sommarlov på läger där det är förbjudet med alkohol, droger och diskriminering av alla dess slag.

Så oskyldiga.

Jag tänker på all den tid jag själv spenderat på Bommersvik, Sveriges motsvarighet till Utöya. På båda ställen samlas unga Socialdemokrater för att umgås, diskutera, slipa argument och ha underbart roligt tillsammans.

Nu är en hel generation unga politiker utplånade.

Men ger vi upp vinner den onda sidan och det får aldrig hända.







No comments: