September 20, 2013

Svamp och smäll

Nu är det en vecka sedan vi startade vår mysiga svamphelg i Småland.

Jag och några av de bästa tjejerna som finns hade en magisk helg.

Edona, som ska gifta sig fick starta helgen med att smälla blåsa upp en balong för vare ex. Ballonger som smälldes med en stor kniv och kvar blev Tobbe (den blivande mannen) som satt fast runt hennes handled i ett dygn.

Efter ex-festen lekte vi en favorit från tidigare helger på landet. Alla skriver tre saker om sig själva (som ingen annan i gänget vet om) på lappar. Alla lappar blandas och dras en i taget där vi gissar vem som skrivit den. Som vanligt blev det en skrattfest utan dess like. Och dagen till ära vann Edona, hon gissade flest rätt.

Efter det här vore det mest logiskt att gå och lägga sig. Romen är slut och klockan är över 02.

Men sova kan vi göra en annan gång, för vi ska trycka tröjor! Potatistryck var inte det lättaste, de flesta bokstäver blev bakochfram. Men vad gör det? Det blev znyggt.

SVAMPHELG 2013


Efter frukost begav vi oss ut i skogen. Och visst fanns det svamp! Trattkantareller överallt och mängder av blåbär. Vi hittade även någons gamla utemöbler att fika på.

 Fröken svamphelg 2013.

Efter skogsrundan rensade vi svampen och gjorde oss redo för middag. Kantarelltoast, fläskfilé, citronkladdkaka och snurra flaska så klart.


Dagen efter bjöds det på våffelfrukost, promenad i skogen och resa hem. Jag hade gärna sagt "slutet gott allting gott" men det stämmer inte riktigt.

Okej, nu kommer det.

Annelie och jag skulle köra från Småland till Ronneby. Det gick utmärkt fram till Hasslö-rondellen. Vi står där och väntar på att få köra in och då händer det.

PANG!!!

Då det var Annelie som körde tittade jag på henne och undrade vad hon höll på med? Vad var det som hände?!

Vi hade blivit påkörda bakifrån.

Fick köra in bilen till kanten och ur bilen bakom kommer en upprörd tjej. Hon hade alltså kört in i oss.
Vi bytte uppgifter och det löste sig fint. Hade bara fokus på att få alla uppgifter rätt och efter det åkte vi hem.

Kom hem till Emilia och då brast det. 

Jag blir sällan upprörd men då kokade det inom mig. Jag kastade mina glasögon i golvet och måste ha skrämt livet ur mina älskade syskonbarn. (Försöker intala mig själv att det är bra för barn att se alla känslor och att vuxna, barn, tjejer och killar FÅR gråta.. det är inget fult. Men jag har ändå dåligt samvete.)

För att göra en lång historia kort:

Bilen kommer bli fin igen och det viktigaste (jag och Annelie) kommer repa oss alldeles fint. Vi ska ta hand om våra nackar, gå på sjukgymnastik och ta det lite lugnt.

Nu har chocken släppt och nu minns jag bara det fina med svamphelgen.

Dessa tjejer:
Och Chris!

No comments: