June 02, 2009

På söndag kryssar jag Ardalan

Nu är det dags för mig att sluta klaga på Fjellner och istället skriva vad jag tycker.

På söndag är det dags att ta oss till Vallokalerna igen.


Jag har bestämt mig!

På söndag kyrssar jag Nr 8 på S-listan - Ardalan Shekarabi.


Därför att:

1. "Jag vill förbjuda de så kallade sms-lånen och skärpa kraven på bankernas kreditgivning."

Sms-lånen är en snabb men farlig lösning för många unga som är i behov av pengar. Tyvärr finns det inga bra snabba lösningar på pengar. Dessa SMS-lån gör att ungdomar redan i tidig ålder får höga skulder och betalningsanmärkningar för resten av livet.

Vad kan en 15 åring behöva flera tusentals kronor till?

Ska en person som inte får skaffa ett mobilabonnemang, gå på krogen eller spela på Jack Vegas få ta lån på tusentals kronor och skuldsättas och märkas för resten av livet?

Detta är ett fult sätt att tjäna pengar på och utnyttja ungdomar idag.

Bort med sms-lånen!

2.
"Jag vill bryta EU:s handelsförbindelser mot ockupationsmakter som Marocko och Israel tills dess de inleder trovärdiga fredsansträningar med det ockuperade Västsahara och Palestina. Samt att jag vill att skyddet för mänskliga rättigheter ställs främst vid tecknandet av handelsavtal med närliggande länder och i globala frihandelssamtal."

Sluta håll varandra om ryggen och ta ansvar för mänskliga rättigheter och fred.

3. "Jag vill ta debatten mot de främlingsfientliga partierna och bemöta deras argument, punkt för punkt."

Ta debatten!
Förut ville jag inte ge dessa nazister tid i Svensk media men om diskussionen tas så kan vi visa hur tunna argument de egentligen har och att de inte hör hemma i Svensk politik.

Ardalan är en person som verkar för rättvisa och mänskliga rättigheter både i sin roll som jurist och i sin valrörelse.

Ett kryss vid hans namn kan ge folkrättens sak en stark röst i Bryssel och Strasbourg.

Upp ur sofforna och rösta på söndag!

1 comment:

Luminante said...

Haha Ardalan han kommer jag ihåg från min tid inom politiken. Hoppas han kommer in då.