June 10, 2009

Valfusk?

Jag har en bekännelse...

I söndags när mamma och jag besökte vallokalen gjorde jag någonting.

Någonting olagligt...

På vägen ut till bilen tog jag Sverigedemokraternas lappar. Vände på dem, de blev gömda så att ingen kunde hitta dem.

Jag var lite rädd i måndags när tidningen kom... tänk om jag skulle bli misstänkt för valfusk?

Haha, det hade lätt varit värt det! Sverigedemokraterna fick ingen plats i Eu-Parlamentet!

Förövrigt så får vi idag reda på vilka som åker ner till Bryssel och representerar Sverige. Lyckades Ardalan knipa åt sig tillräckligt många kryss och bli en av de fem? Det återstår att se...

3 comments:

Marie Madsen said...

men becka då, va busig du är, fanns det inga knappar du kunde trycka på oxå? ;)

Anonymous said...

Det var riktigt lågt. Oavsett vad man anser så är det det svenska folkets demokratiska rättighet att få utöva sin röst. Vilken åsikt man än har!

Övergrepp i rättssak eller nått kanske det klassas som men inte valfusk. Att du fick dåligt samvete mer än en dag.

becka said...

Anonymous, Sverigedemokraterna är ett odemokratiskt parti som inte sysslar med något annat än fula trix.

Jag anser att de inte har någonting i vår vardag att göra.

Om du hade läst nyheterna någon gång ibland så hade du vetat att under valet år 2004 så blandade Sverigedemokraterna in sina valsedlar bland Socialdemokraternas. Så att till exempel gamla människor med lite halvdålig syn skulle ta sin Sosselapp och inte se att det egentligen var en nazilapp som de lade i sitt valkuvert.

Detta blev ett stort rabalder och vad jag egentligen gjorde var att jämna ut resultatet till ett mer verklighetstroget.