December 18, 2009

När jag ändå är på gång..

så kan jag ju fortsätta i samma bil-anda.

I torsdags när jag skulle köra till skolan så hade ALLA DÖRRARNA på bilen FRUSIT IGEN!

Japp.

Jätteroligt.

Vad jag hade behövt göra är att komma in i bilen och sätta på värmen så att bilen tinas upp.

JA MEN HUR SKA JAG GÖRA DET NÄR DÖRRARNA SITTER FAST?

Till slut så kom jag iväg.. men det var i SNIGELFART!

Om ni nu tycker att det är så ofantligt läskigt att köra bil när det har snöat och är minusgrader.. (dock är det plogat, sandat, saltat, skottat, slungat och totalt bortsmält på vägarna) SÅ STANNA HEMMA ELLER TA TÅGET!

Jag vill inte ligga bakom er på E22 ( där det är 110 km/h) och puttra i 40 km/h.

Självklart så går det inte att köra på som vanligt.

Men seriöst. 40 km/h det är knappt styrfart!

Jag körde alltså 3 mil på 3:ans växel. Det är ju inte klokt.

Jag hade kunnat köpa om ni i alla fall gasade på så vi låg minst i 70. Det hade verkligen inte gjort något.

Sen var det ju OMÖJLIGT att köra om med. Om några hundra bilar ligger i 40 spelar det ingen roll om jag är i mitten av bilkön eller 5 bilar fram.

Jag är fortfarande sur! Söndagsköra på en torsdag? ÄH!!

No comments: