July 10, 2012

Semesterfirare!

Jag har nu haft två semesterdagar och känner mig redan redo att börja jobba igen..

Men det får vänta till 6 augusti.

Har hunnit med en hel del dessa dagar.

I fredags var jag med mamma och pappa i Sölvesborg på konsert - ett riktigt bra sätt att börja semestern!

I lördags blev det Tosia Bonnadagarna för hela slanten. Trevlig förfest hos Annie med Marie och sen utgång!

Till min stora förvåning stötte jag på en "kollega" från Sthlm. Han hade skaffat tjej i Kuggeboda och hon skulle visa honom Ronnebys nattliv.

Detta episka ögonblick när min kära vän från Ronneby träffade en stockholmskompis till mig fick förevigas utanför Willys.


Det är fortfarande helt ofattbart tycker jag.

Upp som en tupp på söndagen, mysig dag med syster och världens bästa barn. Sen packade vi och åkte ut till landet! Härliga ställe!

I går kom mina kusiner med sina respektive och barn. Kusiner som bosatt sig både i Grekland och Göteborg, så det var många år sedan sist.

Vi blev ett glatt gäng på 14 personer som umgicks från morgon till kväll. Underbart att träffa kusiner och alla dessa barn.

Myste en hel del med Evangelia 6 månader och hon var så snäll. Sa inte ett ljud när jag lånade henne från föräldrarna.

Fredrik sa att det berodde på att hon säkert var paralyserad av skräck. Men så var det faktiskt inte...

Jag var ett väldigt godisglatt barn som liten och jag skrattade högt åt mig själv när jag upptäckte att jag smugit upp på mitt rum på landet och ätit godis.

Det är märkligt hur snabbt man faller in i gamla mönster...

Idag har vi åkt tillbaka till stan (Ronneby) och där väntade ett brev från Postkodlotteriet. Pappa var vunnit 5 cyklar och 50 led-lampor.

Hurra!

Nu ligger jag utslagen på soffan och läser de sista bladen i sommarens första bok...

Hoppas resten av semestern fortsätter i samma härliga anda!

No comments: