July 20, 2012

The thinker

Idag lurade jag i väg Fredrik på ett trist museum. Det var inte så bra alltså.

Han ville gå på ett annat men... Ja.. Vi hamnade på Glyptoteket.

En massa stenfigurer och några kända tavlor av gubbar jag inte vet vilka de var. Fredrik kände till många men Picasso, Monet och han som skar av sig örat var de enda jag hört talas om innan.

Stenarna var trots allt bäst. Om man fokuser på dumheter som jag.

Har du precis som jag funderat på varför många gamla figurer saknar sina näsor?








Nu vet jag!

Det är för att någon har samlat ihop dem till ett "näsotek"!

Näsotek är alltså ett riktigt ord och ser ut såhär:


En trave näsor i en ram.

Men vad jag nu undrar är var deras mer "privata delar" håller hus?











Något att fundera på.

Som The thinker gör?



Och vad den här gubben gör har nog människor i tusen år funderat över...





Jag tror han kör Beyonces Single Ladies dans. Oh, oh, oh!!!

Ja, nästa gång får Fredrik välja museum...

No comments: