July 11, 2013

Tryck upp den!

I helgen är det Tosia. Eller Tosia Bonnada'n som det stod i tidningen i dag att det heter.

För er som inte vet är det den viktigaste helgen i Ronneby. Man går man ur huse för att köpa strumpor, träskor, servetter och langos.

Varje år finns det alltid en himla massa t-shirts med "roliga tryck". Ofta snuskiga eller med vargar på.

En tröja jag ska köpa om det finns är en tröja med texten:

Jag har lågt blodtryck!

För det är verkligen lågt. Kan inte ställa mig upp utan att det snurrar till. Är faktiskt rädd att jag ska svimma. Och skulle jag svimma på stan eller så vore det toppen med en sån tröja!

Jag är inte sjuk. Jag har inte gjort något dumt. Trycket är lite lågt bara.

Tryck upp en sån och jag köper den!

Och det enda som hjälper är inte att vila sig på semestern. Det är motion! Så i dag fick mamma ta ut mig på en promenad i lagom tempo.

Hon såg till att det blev bra för mig i dubbel bemärkelse. Dels motionen men också en terapisession. Blommor skulle plockas på ställen där det verkligen skulle kunna bo en orm.

Blodtrycket gick upp, jag såg ingen orm och jag har nu en bukett fina blommor på mitt nattduksbord.

No comments: