September 03, 2008

Läskigt långt...

Känner på mig att jag har ett läskigt långt inlägg på gång som säkert ingen orkar läsa, men detta är nog bra i alla fall för min egen del. Att reflektera lite och kunna gå tillbaka och läsa detta senare under min tid på hyper.

Vi har redan hunnit med att ha flera föreläsningar. De jag har tyckte varit bäst hittills har varit Paul Collins och Tony Högkvist. Tony (that bastard!) satte griller i huvudet på mig! Han gav mig skit mycket inspiration att jag har börjat fundera över varför jag inte sökte digital media istället. Men jag vet att när jag satt med min ansökan så vågade jag inte ens söka digital media för jag trodde att min ansökan skulle åka direkt ner i papperskrogen eftersom jag har noll erfarenhet av varken design programmering flash o allt va de nu heter. Men jag vill lära mig! Jag vill göra det!

Jag ska snappa upp så mycket som möjligt under våra föreläsningar som är tillsammans med digital media. Nu har jag verkligen möjlighet att få det bästa av två världar. Och jag vädjar till skolan att fortsätta låta oss business managers att få vara med under DM´s förläsningar..för iaf jag blir otroligt peppad inspirerad och vill ha MER!


När jag funderar lite så förstår jag att jag har lärt mig så otroligt mycket under den här modulen. Jag visste inte ens vad en cookie var eller crm och allt det vi nu har jobbat med. Igår kväll dammade jag av min gamla i företagsekonomibok och bläddrade fram till marknadsföringskapitlet. Oh my, vilket skämt! Boken behöver uppdateras! Och det finns så mycket mer att göra inom detta område och jag vill vara där! Jag vill vara med!

Gruppen i den här modulen tycker jag fungerar bra. Det är bara en sak som oroar mig - det är bara en i gruppen som har vågat slänga sig ut i illustrator och göra lite bilder till vår presentation. Känns som att han (alla i min grupp är killar utom jag...så jag kan säga han utan att peka ut någon) lägger ner mycket tid på just den biten och jag vill hjälpa till men vet inte ens hur man installerar programmet! En kurs i det skulle kanske vara behövligt? (Antagligen för fler än mig?)

Men för att sluta sitta här med dåligt samvete försöker jag fokusera på att alla i en grupp kan inte göra samma saker utan vi kan alla tillföra våra kunskaper på något sätt.
Men jag känner att jag inte tillför tillräckligt…

Något jag skall ändra på idag.

Okej grabbar, nu kör vi!