November 26, 2008

Dressed for sucess!

I torsdags var vi på banken och presenterade vår affärsidé för Swedbank, Almi, o lite annat löst folk. Det var lite som programmet Dragons' Den.

Vilken succé!

Tummen upp av ALLA!

Hurrey!

Det var ju kul...

MEN, igår fick vi mail av banken då de bad oss komma tillbaka. De vill gärna se oss igen! Så, 12 december gäller det att ha skjortan struken och pumpsen putsade. För här kommer vi!

Men nu sitter ju du där hemma och är himla nyfiken. PurpleBox? Vad är det? Du känner att det låter som något riktigt stort...något som kan förändra världen. Det hör du redan av bara namnet. Du gillar det redan.. och alla snackar om det. Du skäms lite över att du inte vet vad det är. Lite som sushi - du vågar inte erkänna att du aldrig ätit det. Men det låter bra, precis som PurpleBox.

Men, du kan sluta fundera
...

Jag skall inte hålla dig på sträckbänken längre.

POW!

PurpleBox är vår lilla affärsidé som består av två delar en produkt och en applikation.

Produkten ”dosan” är kopplad till din bil som registrerar ditt körsätt i olika områden. Information som dosan sparar är bilens destination, hastighet, distans, accelerationer, inbromsningar och om du använder ditt bälte.

Allt detta sparas då och skickas till en applikation som analyserar och skickar vidare denna information till t.ex. ditt försäkringsbolag som sedan kan ge dig en lägre premie om du kör säkert.

Det finns flera användningssätt av informationen. En personlig sida med diagram över din säkerhet och tips på hur du kan sänka dina kostnader ännu mer och bli en prima bilförare.

GRYMT! För det uppmuntrar människor till att köra säkert plus att försäkringsbolaget som köper in vår produkt drar till sig fler kunder. Och dessa kunder som lockas av produkten är alldeles säkert de som redan kör relativt säkert. Det vill säga att försäkringsbolagen får fler lågriskkunder , o det är fina grejer det!

Känner du nu att du inte fått nog av PurpleBox (..and who could balme you?)

Så skickar jag gärna 10 kg affärsplan.

No comments: