November 02, 2008

Two days to go

På tisdag är det dags för val i Amerika.
Ganska skrämmande att ett val så långt bort kan påverka oss i lilla Sverige.

Som det ser ut nu så blir det förhoppningsvis Obama som vinner. Även han är rätt knasig men den bästa av de två.

Amerikanerna brukar inte vara speciellt duktiga på att gå att rösta när det väl gäller och det tror jag kan bli Obamas fall. När valet ser ganska självklart ut som det gör nu så kan detta leda till att demokraterna kanske inte tror att just deras röst kommer att spela någon roll och stannar hemma och äter äppelpaj istället.


Men däremot underdogen McCains anhängare vet att varje röst räknas och missar nog inte valdagen.

Men elektorsrösterna som USA har gör att även om Obama får flest röster av folket finns risken att han inte blir vald till president. Varje amerikansk delstat har ett antal röster och det är dessa elektorer som formellt utser presidenten.

Amerika!

Jag kommer att sitta uppe och valvaka tillsammans med Filip och Fredrik på femman från 23 till runt 07 när det borde vara klart. Filip och Fredrik hoppas jag kan hålla mig vaken.

På svt.se finns ett mycket beroendeframkallande spel. Slå George Bush, Bill Clinton eller varför inte Mc Cain med en purjolök i huvudet. Gör det HÄR!

Men nu går alla mina tankar till min kärlek som är sjuk i London. Äntligen är han utskriven från sjukhuset och snart hemma igen… Love you.

No comments: