January 19, 2009

Tillbaka!

Becka the blogger har haft en välbehövd ledighet både från skolan och bloggen. Men nu är jag tillbaka…jag hade egentligen inte tänkt börja blogga idag men nu är jag ARG! Och jag tänkte att det skulle få gå ut över er…

Idag började vi en ny modul.. (En modul är egentligen ett mycket töntigt namn på kurs eller del av utbildningen). Den nuvarande modulen heter PROJCET MANGAEMENT AND LEADERSHIP och trots titeln så handlar modulen om att tjäna pengar åt skolan. Vi har fått en bok vi ska läsa som handlar om det vi egentligen ska göra men modulen går ut på att vi elever ska tigga pengar till vår skola. 30.000:- ska varje elev hitta någon som vill ge vår skola. 26 elever i klassen, 30.000:- var = alltså 780.000:- som skolan ska av vårt slavarbete.

O så tänker ni:

Nämmen ni ska säkert få åka på nån härlig resa för de där pengarna..oh nejnejnej! Vi är ju den bortprioriterade klassen på skolan så en ANNAN klass ska få åka på resa! Utan att behöva skapa ihop ett enda öre!

Hyper Island, jag är INTE glad på er just nu! USCH!

Funderar seriöst på att ringa KY-myndigheten och se om detta ens är lagligt.

Det enda positiva jag kan se med detta är att jag ska jobba tillsammans med Caroline. Caroline är seriös och det gillar jag!

Jag tar även tillfället i akt att introducera en ny programpunkt: Dagens Spotify!

Och Dagens Spotify är: Regina Spektor & Ben Folds – You don't know me.

Vi hörs snart igen...


1 comment:

Anonymous said...

Hej hej!
Vad härligt att du är tillbaka i bloggvärlden =).
Vad är det för elakheter din skola håller på med !! Det är ju ett stort skämt! Jag hoppas det löser sig, eller att ni åtminstone får göra nåt roligt av alla pengarna sen!!!
När är det ni börjar med er praktik och när ska ni ansöka om platerna ?

Puss puss