November 26, 2009

Arga "snickaren"

Fredrik tvingade mig (nästan) att se "Arga Snickaren" igår.

Vilken besvikelse.

Han var ju inte alls arg!

Han var inte heller någon snickare!

Han sprang runt och lekte psykolog hela programmet.

Jaha, så du har bott här i tre år och inte renoverat.. varför då?

Jaa.. det var ett för stort projekt för mig, jag har inte vetat vart jag skall börja.

Jaha, varför dårååå?

Jag har inte orkat ta tag i det.

Jaha, varför dåårråå?

Jag är trött efter jobbet.

Jaha, varför dååråå?

Jag jobbar många timmar och vill vila när jag är hemma.

Jaha, varför dååråå?

Jag tycker om att ligga på soffan på kvällen.

Jaha, varför dååråå?

För att den är skön.

Jaha, varför dååråå?

Den är gjord av mjuka material.

Jaha, varför dååråå?

För det vore ju dumt att göra en soffa av typ stål.

Jaha, varför dååråå?

Och såhär håller det på i en hel timma.. under tiden gör snickarens anställda och lägenhetsägarens fru och barn allt jobb.

No comments: