November 11, 2009

Rättvisa



Åh, vilket liv det har varit om det här nu då!

Förlåt, men jag anser att alla har inte rätt till att kunna ha allting!

För att kollektionen skulle se bra ut och ha en bra passform görs endast dessa kläder i S och M. Hade jag varit en L eller XL hade jag inte haft på mig kläder ur den kollektionen ändå. Det är tighta klänningar med korta kjolar. Hade jag varit XL och tänk ha de kläderna på mig skulle jag alldeles säkert kunna ha klänningen i S ändå. För då bryr jag mig ändå inte om min omvärld utan utsätter dem för obehag ändå.

Bara för att det handlar om vikt helt plötsligt så är det diskriminerande mot större människor.

Jag vill ha sandaler med öppen tå men mina fötter är alldeles för små för att kunna ha det.

När jag köper skor på vuxenavdelningen får jag ha sulor - det går inte att ha sulor i sandaler med öppen tå. Så därför är det ingenting för mig.

Skulle jag vilja ha sånna sandaler får jag gå till barnavdelningen..

Att vara 23 och köpa skor på barnavdelningen är nog ungefär lika kul som att besöka big and beautiful.

Sorry to say, men så e de!

Trodde aldrig att jag skulle säga det men, jag är på er sida Lindex!

1 comment:

Anonymous said...

LOOOOOOL!! jaa, så kan det vara och jag håller med - komigen - marknaden blir ju urdum om alla märken ska vända sig till ALLA vilket är en omöjlighet. Vi SER ju olika ut punkt slut!Jag måste slå ett slag för de du nämner som KLÄMMER SIG IN i för små kläder - remember hon jag skrev om som DESSUTOM tvingade alla att se hennes läskiga bröst i den skummaste urringningen?! Man vill ta dem i nacken och ryta: DON´T!! :D jag då som lång har ju stenkoll på vilka märken som dissar Långbena. Lesset får jag ofta vinka adjö till ONLY´s kollektioner BUUU. MEN - jag har upptäckt Cubus WOHOOO. Och nästa gång jag ser i tidningen Skoaffärer som vänder sig till er dockfötter stlr 36-38 ska jag säga till okidey :D Kramisar från Goofy m stl M-L som inte lider då jag ändå inte gillar Lindex hehehe:D