January 03, 2011

Lodis i första klass

Igår åkte jag från Ronneby upp till Stockholm. Efter alla dessa flygresor har jag lärt känna personalen på flygplatsen och de är alltid lika hjälpsamma.

Jag blev uppgraderad till första klass och min favoritplats - fönsterplatsen på första raden.

Där kunde jag i vanliga fall ha suttit och känt mig lite extra nöjd med extra benplats. Men så blev det inte riktigt den här gången.

I säkerhetskontrollen tog jag av mig skorna och fick aldrig på mig den ena igen. Min ena stövel gick sönder!



Så där satt jag istället som en lodis i första klass...

6 comments:

ksverklighet said...

tänkte aldrig på att du gillade platsen för extra benutrymme ;)

becka said...

Trots korta ben är det inte alls fel att kunna sitta och sprattla lite :)

laser said...

hahahaha "tänkte aldrig på att du gillade platsen för extra benutrymme ;". årets bästa kommentar!

Peter Hagander said...

men på SAS RNB-ARN finns det ju knappast förstaklass.. det är samma klass i hela planet ju.

becka said...

Jodå. Visst finns det olika klasser numera. Rad 4 och framåt är reserverade för första klass om möjligt business med. Det märker du bara om du flyger innan 09 då de får gratis frukost där framme :)

Anonymous said...

NOOOOOOOO!!! Det var väl inte favvostövlarna från the States?? Hoppas ni hittar på massa bus i Kalmar :D Fika när du är tillbaka eller är du i stan? Nästa vecka kanske? Fast jag tänker irnga dig istället för att försöka boka över nät. Boka över nät suger :) PUSS!!