April 21, 2011

Förbud mot tiggeri

Ja, då blev det idag förbjudet att tigga i Sala.

Jag säger som Annelie:

Vad ska man göra om man blir gripen då? Betala böter?

Hoppas de tar emot växel i så fall. Konstig lag. Inte är det bättre om de sysslar med andra affärer istället för att tigga.

Droghandel eller prostitution är ändå värre sätt att få tag på pengar.

Jag ger sällan pengar till tiggare. Jag blir arg av tanken att de till största sannolikhet kommer gå till sprit och cigaretter. Från och med tiden i USA har jag blivit bitter och snål.

På parkeringen utanför mataffären Albertsons i LA mötte jag en hemlös man. Han sa att han var hungrig och frågade om hade några slantar över.

Tyvärr sa jag. Men jag har precis handlat mat och du får gärna lite frukt.

NO THANKS MA'M! Har du inga pengar istället?!

Ehm.. Absolut inte. Om du är så himla hungrig kan du absolut äta ett äpple.

Det kunde han inte och hade tusen ursäkter. Det var pengar han ville ha.

Undrar varför han var så desperat efter pengar om det inte var hungern som kallade...

Droger är SKIT! Skit, skit, skit!


2 comments:

elin said...

det var en tiggande jäääättegammal tant i Venedig när vi var där med skolan på gymnasiet, vi hade mackor kvar av matsäcken så en brud som förstod sig på lite italienska gick fram och gav henne alla våra mackor, och det var flera stooora, hon blev så glad och tackade och sken som en sol - SÅ ska det vara , inte som karln i USA som ville köpa droger !

Anonymous said...

Haha- du är bara för skön!! Ja, jag ska också erbjuda en frukt nästa gång :D Håller med dig och ger inte heller. Jag köper Situation Sthlm, skänker till Röda Korset etc....