September 09, 2012

Afternoon tea

För mig och Fredrik var gårdagen rena rama julafton.

Vi använde det fina presentkortet vi fått av Petter och Maria.
Afternoon tea på Grand Hôtel.

Innan vi traskade dit uppklädda till tänderna tog vi ett glas Chablis på NK.

Värdig start på dagen.




Väl framme började drycken och faten ramla in.

Pol Roger.






Vi började med fyra små smörgåsar. Tunnbröd med skinka, skagentoast, svampröra på grovt bröd och chèvreröra på valnötsbröd.



Sedan tog vi oss en våning upp på fatet.

Två olika sorters scones med smetana, grädde, vispat smör, drottningsylt och lemoncurd.




Jag som älskar lemoncurd hade verkligen hamnat i himmelriket.

Åt så mycket att jag inte ens orkade efterrätterna, som var fyra.

Mycket gott och något jag gärna gör om!


Efter champagnen var vi inte sugna på att åka hem till tv-soffan utan vi mötte upp Petter och Maria på Ljunggrens.

Alltid trevligt men ooohhh myyy vilken musik de körde. Det var som att komma in på Gina Tricot. Om ni vet vad jag menar...

Så störigt och det gick knappt att prata.

Fredrik och jag sa något om "grisfest", Petter och Maria hörde "jeansväst". Inte så lätt att snacka då.



Musiken blev till slut för mycket för mig och mina öron blödde.

Blek gammeltant i blixten.

Trots detta en mycket bra lördag!

No comments: