September 04, 2012

Springa snyggt

Nu när jag börjat springa har en tanke slagit mig.

Vad viktigt det är att springa snyggt. Eller åtminstone att det är viktigt att inte springa fult.

Fult är det när det inte ser spänstigt ut och armarna hänger och fladdrar som två döda fiskar.

Jag har flera gånger tänkt att jag borde filma mig själv när jag kommer springandes för att analysera stilen.

Men igår fick jag lite feedback.

Fredrik och jag gick en promenad och jag bad honom gå lite i förväg så jag kunde komma löpandes och han får kolla in stilen.

Det gjorde han gärna.

Jag fick godkänt och därför ser jag fram emot nästa runda som blir i morgon.

Hahaha. Vad mycket skit jag har för mig.

1 comment:

Emilie said...

Det här är roligt! Snyggt springer man de första km sedan går det utför när man inte orkar mer. Ring han när du nästan är hemma efter en tur så får han avgöra, eller avgöra i smyg...