September 27, 2012

Solen skiner alltid..

... i Gambia??

I natt drömde jag om semester. Jag, Emilie, Karro och Sara åkte på kryssning tillsammans med Fredrik, Petter och min pappa.

En dag la båten till i Gambia och OJ! Vad fint de va!

Paradiset på jorden!

Dock var det bara vi tjejer som ville gå i land i och det var så bra. Sol, stränder, underbara butiker och paraplydrinkar.

Vi hade en tid att passa för att inte missa båten och gissa vad som händer?

Vi får såklart ta av oss skorna och springa genom hela staden för att inte missa båten. (Flashback från Dublins flygplats...)

Svetten lackade i den stekande solen.

Vi hinner med båten, men det var med nöd och näppe!

Pewh. Vi kan andas ut.

Vi sätter oss på däck med grabbarna och berättar om vår fantastiska dag.

Allt är bra tills jag känner på relingen... Den sitter löst!

Känner på nästa båtdel.. Den sitter också löst!

Och nästa med!! Och nästa!!

Båten lämnar hamnen och kanske hade det varit bättre om vi missat båten?!

Och där vaknade jag!



No comments: