October 09, 2012

Fånga dagen? Nej tack!

Lev varje dag som om det vore din sista. 

Ursäkta mig, men vad är det för skit?

Om jag visste att den här dagen var min sista skulle jag vara sjukt deprimerad. Ska jag då gå runt och tro att varje dag är min sista dag i livet skulle jag inte göra någonting av det jag ville utan jag skulle gråta. Ligga hemma och gråta. Hade jag orkat gå ut överhuvudtaget kanske jag skulle ta en tur i skogen. Titta på mina sista höstlöv och bli sentimental. Det skulle säkert sluta med att jag åt någon giftig svamp, för livet är ändå snart slut.

Nej tack!

Jag orkar faktiskt inte "fånga dagen" varenda nedrans dag.

Men jag är ingen olycklig människa för det.

Tvärt om kanske? Istället för att jaga något som jag tror att jag måste ha slappnar jag av istället.

Prova!

Att inte fånga dagen kanske är det bästa du någonsin gjort?

No comments: