October 15, 2012

Skimmad!

På lunchmenyn i dag stod det: besök på Swedbank.

Mitt kort har nämligen blivit skimmat! Någon har fått tag på mina bankdetaljer och handlat lite under helgen. Jag har alltså blivit rånad!

Kortet spärrades snabbt i morse och det som fanns kvar att göra var en kortreklamation. Det visade sig vara en ganska spännande historia. Jag fick beskriva vad som hänt, och skriva på en hel hög med papper.

Killen på banken hjälpte mig även att spåra transaktionerna, en från Skottland och en från Rom. Jag har tydligen köpt en Web-tv tjänst i Nigeria och flygbiljetter.

Om 5 dagar ska jag ha dessa slantar tillbaka på mitt konto och mitt nya kort ska ha landat i brevlådan.

Men tills dess, NO MONEY!

Det blir en prövning att leva fem dagar på de 128 kronor som ligger i min plånbok.

No comments: