March 19, 2009

Bettskena

Igår var jag Emilia och mamma på ALS gala i Karlshamn.

Det var en salig blandning av tårar, dans, musik och revy. Tjejerna som har fixat galan har gjort ett toppenjobb!

Kvällens höjdpunkt var trots allt Jonas Gardell.

Vilken märklig människa han är. Ett äkta original!

Jag tyckte att det var lite sådär tills han frågade publiken om någon hade bettskena. Hade det inte varit för min kära syster så hade jag kanske sluppit erkänna det inför över 500 pers. Men hon pekade ut mig.

Ja, det är sant.. jag har bettskena.

Så jag räckte upp handen och Jonas frågade om jag var gift. Nej,nej,nej svarade jag.. och alla började skratta. :S

Just det, vem vill vara gift med en bettskena?

Fick en eloge för att jag vågade stå för min otäcka skena. Sedan frågade han om det fanns någon gift människa i publiken som hade bettskena. En fanns det! En av 520 människor.

Då finns det kanske hopp även för mig?

I så fall har jag redan valt klänning.


No comments: