March 07, 2009

Vad är det för fel...

... PÅ PENSIONÄRER?!

Idag var Karin och jag i Karlskrona och shoppade lite. Jag blev såklart hungrig och behövde ta en fika. Som vanligt gick vi till 1344 och skulle äta en räk och kräftpasta (to die for!).

Vi var inte ensamma på stan i Karlskrona en lördag, så att få tag på ett bord var inte det lättaste. Men, vi lyckades haffa en barnfamilj som precis skulle gå.

När vi skulle sätta oss ner kommer det en KÄRRING rent ut sagt. (Och jag menar det inte på det där så kallade "snälla sättet" kär-ing!) Pensionärskärringen frågade de som skulle gå om bordet var ledigt och han sa att vi (karin och jag) redan hade fått bordet efter dem.

Då frågar kärringen.. Är det bara ni två?

Vi var dumt nog ärliga och sa att det bara var vi.

Då sa kärringen, JA MEN DÅ FÅR VI MED PLATS!

AHH!!!

Okej, två tanter vid vårt bord får vi kanske lära oss att leva med.. men det var ju inte bara de två UTAN DET KOM SEX STYCKEN TILL!!!! Med rollartorer o allt! Att vi alla skulle få plats samtidigt var ju omöjligt så kärringarna fick byta av med varandra och sitta!

Där satt vi och trängdes vid ett bord för fyra.

2 comments:

Anonymous said...

ahahhahaha.. de körde gammal hederlig tag-team som i wrestling. oslagbart.

elin said...

HAHAHAHA, roligaste jag hört på länge !!