April 07, 2010

Situation Stockholm

Jag skulle göra en god gärning och köpa tidningen.

Jag var så himla givmild att jag även gav dricks. Tänkte att det var han faktiskt värd när han försöker ta tag i sitt liv.

Tyckte att han var lite snurrig, men ja.. det är väl sviterna efter en lång tids missbruk tänkte jag.

Satte mig på bussen och skulle läsa tidningen.. det första jag läser är att man INTE ska köpa tidningen av någon som inte bär Situation Sthlm- bricka på sig. De som bär denna ingår i programmet och tar tag i sina liv.

Ehm.. gubbe jag köpte tidningen av hade ingen sådan..

Så jag gav tidningspengar plus dricks till en jättefull gubbe som hade snott tidningarna.

Bra jobbat Rebecka. Så var det med den goda gärningen.

2 comments:

Anonymous said...

Tanken var god!
/K

elin said...

men raring, du försökte. :D