April 27, 2010

Stämrep

Igår kväll hade vi stämrep med kören. Det var verkligen en upplevelse utöver det vanliga.

Kören jag sjunger i är uppdelad i tre olika nivåer. Vi i nivå tre skulle denna gången sjunga tillsammans med de andra två.

Eftersom det var stämrep så var det bara vi altar samlade. Jättekul tänkte vi.. men det blev bland det värsta någonsin.

Människorna i nivå ett och två skulle man knappast kunna kalla människor. Oljudet som kom ut ur deras munnar var något så förskräckligt att det knappast borde kallas sjunga. Ljudet påminde om något som ett förhistoriskt djur skulle kunna producera.

Jag är ingen Celine Dion själv men sjunger man i kör så ska det vara en viss nivå på det, annars kan man lika gärna låta bli.

Först stod vi bredvid dessa damer:


Känner du någon av dem? I så fall kan du vänligt berätta att de borde förbjudas att sjunga och bör omedelbart sluta i Sjung Nu.

Det lät så illa att vi tyvärr var tvungna att byta plats då vi inte kunde koncentrera oss.

Det skulle vi aldrig gjort.

För vid våra nya platser stod dessa:


Om du känner igen någon av dessa personer så vore det snällt om du kunde meddela dem att de behöver en dusch. Odören som kom från dessa "människor" var helt otrolig. De luktade fisk.

Fisk, fisk, fisk, fisk fisk, fisk, fisk fisk, fisk, fisk fisk, fisk, fisk fisk, fisk, fisk fisk, fisk, fisk fisk, fisk, fisk fisk, fisk, fisk och inget annat.

Jag säger inte detta för att vara elak men vi fick ta till alla de vapen vi hade för att överleva. Det var halsdukar som luktade parfym framför näsan (dock inget att rekommendera då vi var där för att sjunga), läckerol och mängder av handkräm som bättrade på doften i detta rum.

Nästa vecka ska vi ha genrep i Berwaldhallen inför konserten nästa helg. Då kommer vi ännu en gång att öva tillsammans med dessa mongon. Dock kan jag glatt meddela att vi i nivå tre kommer att ha en konsert själva tillsammans med Eric Gadd och Viktoria Tolstoj.

HURRA!

2 comments:

ksverklighet said...

du verkar ha blivit en elak liten bitch sen du flyttaade till storstan - eller är det bara nu du lever ut ditt hat...
hmmm, är detta min söta, goa, smarta fantastiska becka så älskar jag dig ändå, men den för mig nya sidan mindre. lite elakt med kort... skulle tagit en ljudfil istället !!!

(hi hi måste bara skriva att för att publicera detta måste jag skriva subban i word verificationen!!)

becka said...

Hahaha! Elak liten bitch?! Karolina! Nu får du gå och tvätta munnen!:)

Jo, detta inlägget var i elakaste laget men jag kan bara inte beskriva detta oljud och odör på något annat sätt.

Det var jättehemskt!

Ljudfil! Vilken idé! Är det samma problem nästa gång så ska jag fixa det!

Skulle bara leva ut mit hat lite. Alla har vi våra dagar.. Lagom tills det är dags att vända tillbaka till Kna så ska jag plocka fram mitt söta, goa, smarta, fantastiska beteende igen.

PUSS