October 19, 2010

Min receptsamling

När jag hittat något bra recept skriver jag in det i min receptbok.

Med lite blandat resultat.

Två favoriter i denna bok är:

Kasslerpasta


Receptet lyder:
Kokt pasta (skruvar)
Stekt kassler i låda, nej inte stekt kassler i låda. Stekt kassler i bitar.

Ett tips för att undvika ett sånt här konstigt recept är att inte vara trött när du skriver i din receptbok.

En annan favorit är mitt recept på Ärtsoppa:



Receptet var för jobbigt. Köp färdig!

Historien till det här receptet är att jag frågade pappa Lasse som är kock hur han gör sin underbara ärtsoppa. Det var jätteomständigt! Så jag la ner det projektet att ens skriva ner det. Typiskt mig..

1 comment:

KARRO said...

här får du ett mumsmums recept att lägga till i din bok :)


Bryn kycklingen (vet inte exakt hur mkt du ska ha men det är ju inte så viktigt).
Fräs 1 gul lök i smör och lägg i pannan med kyckling.
Lägg i 1 msk curry och
1 msk socker i pannan och bryn i någon minut.
Sedan lägger du i 1 dl felix chilisauce och
2,5 dl matlagningsgrädde.
Låt koka upp.

Servera med pasta. Observera viktigt att ha pasta till….blir inte gott med ris, tro mig ☺


Try it!

Puss