October 28, 2010

Varför såg ingen tecknen?

Jag har funderat lite kring Ted Gärdestad som alla vet tog livet av sig.

Hur kunde detta hända?

Han gav ju tecken på tecken på tecken att han tänkte på det. Så jag undrar varför märkte ingen detta?

Ja menar.. lyssna på hans låtar!

Eiffeltornet -Där sjunger han ju klart och tydligt säkert 20 gånger: Jag tänker hoppa ner från Eiffeltornet.. men jag hoppas att jag stoppas i hissen utav dig...

Men ingen hörde..

I nästa låt
Showen är över - Ja nu är det över. Showen är slut. Gå hem! Min show (mitt liv?) är över!

Om inte dessa två låtar ger den minsta ledtråd så är den sista så tydlig som den bara kan bli.

Låten heter:

Can´t stop the train

Och det var väl så det slutade?

Ni på polisen, behöver ni min hjälp så det här inte händer igen? RING!

3 comments:

Anonymous said...

Shoooowbiznes. like Noooo business... tur att tiderna ändrats lite grann. Ända fram till egentligen Kurt Cobain tyckte man att det tillhörde. Efter honom har branschen ändrats sig liiiiiteliiiiitepyttelite. Kan man säga- Bättre än ingenting?!?! :/

ksverklighet said...

är det polisens jobb?
men men sorgligt i vilket fall!

becka said...

Tänkte mer att det var som ett detektivarbete.

Lägga pussel.

Det gör väl poliser? I alla fall på TV :D