October 06, 2010

Obehörig lärare

Dagen igår var mycket speciell.

Gjorde ett besök på en skola ute i Sickla med en programrektor för att informera henne om Stella och förhoppningsvis komma bra överens för att kunna starta ett samarbete.

Mötet tog en oväntad vändning...

Efter att ha pratat i ungefär en kvart får rektorn veta att läraren i svenska som ska ha lektion en stund senare har blivit sjuk.

Hon behöver en ersättare.

Så frågar hon mig: Skulle du kunna göra någonting för våra elever?

Ehm... Ja, det är klart jag kan!

Så igår vikarierade jag för en lärare på en gymnasieskola i Stockholm.

De fick ut sin läxa. Läsa 70 sidor i Doktor Glas och svara på några frågor om boken.

Sen fick killarna gå och jag informerade alla tjejerna om Stella och vårt mentorprogram.

Fick in jättemånga anmälningar så nu är höstens grupp i princip full!

Det trodde jag inte när jag vaknade på morgonen..

No comments: