November 10, 2011

Möbultad

Idag besökte jag för första gången i mitt liv en Naprapat.

Djävulens medhjälpare.

Det var verkligen obehagligt.

Jag vet inte varför jag inte var redo på misshandeln jag skulle få, har ju hört att det är vad de gör. Men ändå blev det som en chock när han knäckte mina kotor. Fler än jag ens visste att jag hade.

Förutom det fick jag veta vad som är fel på mig. Jag har inte musarm som jag trodde utan jag har fel i muskeln som heter

M. Rhomboideus

Eftersom ni alla vet vad just den gör så behöver jag inte förklara mer. Eller?

Den sitter här:


Ursprung: Spionoserna C6-Th4 (Öh?)
Fäste: Insidan av skulderbladet.
Funktion: Lyfter, adducerar och inåtroterar skulderbladet.

Denna muskel är försvagad och den gör att min högra axel åker framåt. Det gör då att jag får spänningar och knutor eftersom muskeln inte fungerar.

Okaaay.

Vad kan jag göra då?

Träna.

Har fått några övningar att göra två gånger om dagen, och lite stretching två gånger om dagen.

Trots detta ska tillbaka nästa vecka, inte för skuldran direkt uatn för att det var så himla GÖTT när han knäckte kotorna i rygg och nacke.

Det här känns som en början på ett beroende...

No comments: