December 22, 2011

Höken

Stod i kön på Arlanda för att få checka in mitt bagage i morse. Lång kö och lite bökigt.

När jag ställer ner min väska får den en liten knuff av mannen som ställde sig bakom.

Jag är R och C står för Creep:

R: Hoppsan!
C: Oj, ursäkta! Förlåt, förlåt! Gick det bra?
R: Ja. Det är ingen fara.
C: Sträcker ut handen och ber ännu en gång om ursäkt.
R: Det är lugnt!! Jag tttar på handen och undrar vad jag ska göra med den.
C: Står fortfarande med handen utsträckt. Han vill verkligen skaka hand.
R: Sträcker motvilligt fram handen också.
C: Tar handen förskräckligt hårt och håller den länge.
R: Tänker.. Försöker han sno mina ringar?!? Rycker bort handen.

Det går 30 sekunder.

C: Låtsas "ramla" in i mig.
R: Börjar bli irriterad.
C: Ojoj! Förlååååååt!
R: Det är okej! Vänder bort blicken och stoppar lurarna i öronen.
C: Står och GLOR!
R: Irriterad.. Undrar vad han glor på?
C: Fortsätter att GLO sönder sina ögon.

Då upptäcker jag! Han glor på min bagagetag! Där mitt namn står! Ska han leta upp mig på Facebook? Eller min adress?! Ställer mig för väskan och gömmer den med jackan.

Under hela väntetiden står han som en hök bakom mig!

Han borde gå en kurs eller nåt..Det där är inte rätt sätt att få kontakt med en tjej.


No comments: