December 14, 2011

Precis som det ska vara

Igår den 13 december var jag och Fredrik på luciafirande i Sofia Kyrka.

Vi båda trodde det skulle vara Luciatåg.

Visst var det tåg men först och främst var det "Ljusspel". Massa små söta barn utklädda till änglar körde hela julevangeliet med krubba, vise män och sång.

Supersöta! Se själva:


Eller ja. Min nya telefon har fortfarande inte kommit så bilderna blir katastrofala. Men jag lovar, de var jättesöta!

Sen var det då dags för luciatåget.

Vad jag kände igen mig

Jag tog fram skämselkudden 13 år i efterskott.

Tåget bestod av unga ungdomar som verkligen VILLE. Precis som jag och vännerna i tonårskören där hemma då när det begav sig.

Alla ville sjunga egna (ofta påhittade) stämmor!

Men innan stämmorna läggs på så är det bra att kunna en. Kunna en gemensam.

Men jag vet själv hur det är att stå i den där kören och känna sig bäst. Så jag bjuder på den.

Bra jobbat tjejer! Allting är precis som förr..
.

No comments: