December 01, 2011

Pinsamt värre

I helgen när mamma var uppe blev det en sväng på NK.

Eftersom jag var på Junibacken kunde jag inte vara med och samla poäng med mitt medlemskort. Istället fick jag av henne en fin liten hög så jag kunde registrera poängen i efterhand.

Hur snällt som helst!

Så, när Annelie och jag var på stan en sväng innan klubbkvällen i tisdags passade jag på att samla in.

Vi testade att gå till en servicedisk med förhoppningen att hon kunde ta hela högen med kvitton och fixa det på studs.

Men nej.

Tydligen måste man gå till samma kassa som varje vara är köpt på.

Men visst. Det är värt det! Så vi sätter igång med första kvittot. NK Dam står det på.

Vi kommer till en butik som heter NK Woman. Det måste vara den! Ringer mamma för att kolla.

Går man vänster, vänster sen höger och där är man framme?

Eh.. Ja.. Jag tror det.

Går fram till kassan. Eftersom NK kortet är personligt fick jag dra en rövare:

Hej!
Jag var här med min mamma i helgen och köpte en fin kappa. Men dessvärre hade jag då glömt klubbkortet hemma. Så jag tänkte kolla om det går bra att registrera nu efteråt?

- Ja, visst! Det går jättebra om du går till butiken där du köpte jackan åt din mamma. För det gjorde du inte här. NK Dam är på andra sidan varuhuset.

Ah. Pinsamt!

I efterhand kom jag på att det bästa vore att spela extra konstig och glömsk. Så de kunde tro att Annelie var min personliga assistent.

Nu tror de säkert att jag bara är en snål liten dam som samlar in andras poäng.


Fast det är å andra sidan sant.


No comments: