December 16, 2012

Helgen vecka 50

I fredags gjorde jag mitt livs första Janssons. Den blev helt ok men jag luktade rätt mycket ansjovis den kvällen.








Det passade väldigt lägligt då jag skulle träffa en hel del nytt folk på Johan och Jonathans julmys.

Fullt med folk och alla hade tagit med sig något till julbordet. Min Jansson blev en succé, fast den var inte mer än ok. Pappas är bättre!

Vi åt, pratade och rotade i Johans gamla lådor med tidningsutklipp. Fantastiskt roligt att se honom som 19 årig modell.


Han hade en gigantisk samling och det visade sig att han var riktigt känd på 90-talet. Om någon tidning behövde en homosexuell kille i ett reportage - då var det han dom ringde!

Lite mörk bild, men den får ändå vara med eftersom det är min favorit!


En prickig pepparkaka till min prickiga klänning!


Bästa snögubben!


Under lördagen fick jag jobba med att få bort fisklukten från lägenheten. Det började med att försöka få den gamla formen i vettigt skick.


Kul.

Roligare var det däremot att träffa Petter och Maria.

Vi började med vin!


Fem olika sorter på en och samma gång.


1, 3 och 4 var mina favoriter!

Efter det var det dags för middag på Bakfickan Djuret. Fantastisk god mat men bedrövlig service. Vi hann knappt sätta oss ner innan servitrisen var spydig. Hon fick absolut ingen dricks och recensioner ska skrivas! Det kan hon räkna med!

Synd eftersom maten var aaaamazing!

Vi blev utkastade tidigt och kände oss inte riktigt färdiga med kvällen. Så vi åkte till Marions och körde discobowling!

Jag älskar Marions! Så bra drinkar, bra musik, fräscht och kul bowling!

Jag var såklart sämst. Men var lika glad ändå!

Bytte mina klackar mot ett par bowlingskor storlek 33!!





Strike... A pose!









Fredrik, Maria, Petter och jag.


Hade en skoj kväll och jag sov ända till 10.30 idag. Ovanligt!

Nu ska Fredrik handla frukost sen blir det ett sista ryck med julklapparna!

Glad tredje advent!

No comments: