December 17, 2012

Julkok

Igår fick jag ett ryck och skulle kola julkola.

Gick till affären och handlade ALLT jag behövde. Till och med nya batterier till den digitala termometern.

Kulprov är så himla -90.

Packar upp att och gör mig redo för storkok.

Det slutade sådär.

Batterierna passade inte.

Som tur väl var hade mannen hemma somnat med Tv-kontrollen på magen. Så jag smög fram och snodde den fort som tusan.

Det gick!




Koket flöt på fint och allt gick bra fram tills att jag skulle klicka ut smeten i formarna.

Jag har hur många knäckformar som helst hemma och tänkte att istället för att bre ut allt på en plåt skulle smeten ner i dessa.

Det gick sådär det också.

Smeten hann stelna innan hälften var klara. Vilket gjorde att bara hälften ser ok ut.


Vid det här laget har programmet Fredrik tittade på tagit slut och UR tagit över.

Skyndar mig för att sätta tillbaka batterierna och byta kanal.

DÅ VAKNAR HAN.

Öh, jag tittade faktiskt på det där.

;)

No comments: