January 05, 2013

Ett dygn på landet

Gör gott!

Jag behöver inte vara här speciellt länge för att koppla av. Det går på några minuter.

Nu ligger jag i sängen och måste stiga upp! Måste börja vänja kroppen att sova på NATTEN och gå upp på MORGONEN igen.

Jag som aldrig klarat vara vaken längre än 22 är helt plötsligt klarvaken halva natten och vaknar först vid 11. Tonåringsfasoner!

Mamma och jag är på en liten utflykt. Shopping i Kalmar igår, sedan landet över natten och Kosta idag.

Mysigt!

Även fast pappa inte är med så behövs han!

Klockan 22.30 när vi tittade på tv igår kväll dog den! Samt julgranen och adventsljusstakarna.

POFF! Döda!

Först blir vi båda livrädda och drar ut alla sladdar. Vi tror det är kortslutning och allt ska börja brinna.

Sen tror vi att det är en propp som gått.

Förbannade gamla hus!

Vi vet inte hur man byter en propp. Eller var propparna ligger!

Mamma ringer pappa och förklarar att prick 22.30 dog tvn, julgranen och adventsljusen. Vi är livrädda och kommer antagligen brinna inne.

Det enda jag hör genom luren är ett asgarv.

Stäng av timern!!! Skrattar han.


No comments: