January 18, 2013

Salongen har öppnat!

Då var det premiär för min lilla CND Shellac salong och det gick verkligen över förväntan.



Det behövs en del verktyg och lite fix innan färgen får komma på.

Jag tvättade händerna med diskmedel, det borde alla som ska fixa naglarna med vanligt nagellack också göra. Det är fettlösande och gör att lacket kommer på NAGELN och inte på fett eller kräm. Vanlig tvål har återfraktande och krämigheter i sig. Diskmedel är då bättre.

Eftersom Shellac härdar med UV-lampa smörjer jag in händerna med solkräm.

En riktigt skyddande sådan!


Det är kanske lite överdrivet men man kan aldrig vara för säker. Naglarna undviker jag att smörja in såklart.

Sen börjar pillet! Fila (hade inte så mycket naglar att fila till den här gången) och fixa nagelbanden.

Tvätt med ScrubFresh.


Sen börjar det roliga!

Ett tunt lager BaseCoat, härda 10 sekunder.

Ett tunt lager Shellac x 2. Härdas 2 min var.

Ett tunt lager TopCoat, härdas 2 min.

Torka av den klibbiga ytan med Isopropyl Alcohol och du är klar!



Sitter som ett smäck i ungefär fyra veckor, i alla fall om man är duktig och oljar naglarna 2 gånger om dagen.

Nästan tråkigt att det sitter så länge. Jag vill göra om det redan nu igen!!

Shellac, la la la, Shellac!!!

No comments: