August 17, 2009

Bra start på terminen!

Idag var den allra första skoldagen på andra och sista året på Hyper Island.

Trots detta så kunde dagen ha börjat något bättre...

Jag plockade upp Annelie och vi bar iväg mot Karlskrona. Som vanligt ska vi parkera vid Aspö färjan och till min stora lycka fanns det mååånga lediga LAGLIGA platser. Vilket verkligen är ovanligt. Tror jag stod lagligt 3-4 gånger under hela förra terminen. Så att hitta en fullkomligt laglig plats var ju ren lycka. Men den varade inte speciellt länge.

I vanliga fall är det en hel rad med säkert 100 parkeringsplatser som är reserverade åt Karlskrona Kommuns anställda. Men idag var deras P-skyltar övertäckta med svarta sopsäckar. Säkert för att de fortfarande är många som är lediga och även många turister i stan, så kommunen får släppa på några av sina platser ett tag till.

Precis när vi parkerat och ska gå kommer en gubbe i sjukt hög fart. Han skulle seriöst köra över oss med vilja. Han fick arga ögat och vi skulle precis gå när han hoppar ut ur bilen:

- KAN NI FLYTTA PÅ ER BIL ELLER?
- Njaaee, varför skulle vi? Vi står helt lagligt där vi står nu.
- JA, MEN NI FÅR LÄMNA PLATS ÅT KOMMUNENS LEASING BILAR! DET KANSKE KOMMER NÅGON SOM VILL STÅ DÄR.
- Öh, skulle inte tro det! Vi står bra där vi står och just nu har ni inga reserverade platser. Sorry.
- SKA DU JÄVLAS MED MIG SÅ SKA JAG JÄVLAS MED DIG. JÄVLA FITTA!

Seriöst, en man på Karlskrona kommun i övre 60-års åldern kallar mig för en jävla fitta för att jag vägrade flytta min bil som står fullkomligt lagligt.

Kan bara föreställa mig att han är en sån dryg människa som är så himla duktiga på att klaga på "ungdomar". De kan aldrig visa någon respekt och bla bla bla.

Men jag kan säga dig en sak, gubbe.

Det är du som är respektlös och snart ramlar ett brev ner i din låda. Från polisen, tidningen, chefen eller nåt annat spännande.

Väl mött!

2 comments:

Anonymous said...

Jag sitter som en fågelholk!!!!!

Är han sann eller?

Bra intiativ! Önskar dock man finge se hans min när brevet kommer!! >:D

KRAM

Anonymous said...

OMG!!!!!! Vilket as!

hahaha... galet duu..