September 20, 2010

Bryssel

Ja, då är jag hemkommen från helgen i Bryssel.

Det var verkligen en upplevelse.

Mitt hotell låg ju såklart mitt ute i hooden. Under natten till lördagen vaknade jag flera gånger av polissirener som tjöt. Antagligen någon som blivit skjuten utanför mitt hotell.

Hotellet hade den där känslan av stammishak för prostituerade. Hurra.

Kontoret jag skulle jobba på låg ca 20 min bort och det var tydligen ingen bra idé för mig att åka tunnelbana så det blev ju taxi från dörr till dörr. Det som var bäst med Bryssel var nog taxichaufförerna. De har kostym, slips, solglasögon och snäcka i örat. Värsta bodyguardsen!

Det fungerade till största del jättebra. Fram tills det blev söndag.
Gick ner i receptionen och checkade ut, bad personalen att ringa en taxi åt mig.
Fick då beskedet:

OHH, NOO! CAR FREE SUNDAYS!! NO TAXIS MADAME!

Say what?!

Bilfria söndagar alltså, vilken jädrans skit om man bor i gettot.

No comments: