September 10, 2010

Ensam i Bryssel

På fredag, om en vecka åker jag till Bryssel.

ENSAM!

För allra första gången i mitt liv ska jag flyga utomlands ensam och bo på hotell ensam.

Så jädra ensamt låter det.

På dagarna kommer jag att jobba, ska åka till The Hub Bryssel på Host möte.

Alla som jobbar som hosts på The Hub i världens alla hörn är inbjudna. Så vi kommer att vara ca 25 personer från 25 olika städer världen över.

Men då kommer vi till det svåra.
Alla ska ha med sig en DRYCK från sitt land.

Vad är en typisk svensk dryck?

Glögg, vodka eller nåt helt annat?

6 comments:

Anonymous said...

Lingondricka! // M

petter said...

lätt julmust

Annelie Nilsson said...

snaps!!

ksverklighet said...

glögg eller must - men jag tycker blåbärssaft är gott och möjligtvist svenskt!?

elin said...

julmust, trocadera, glögg eller absolut vodka (ha?)

jag skulle rösta på glögg!

Anonymous said...

Åh vad spännande. Kommer du blogga därifrån? Tänkte först glögg eller must med är det verkligen typiskt svenskt?? Glöggen härstammar ju från varmt vin med örter som förekommit/förekommer i många länder och musten är väl från svagdrickan och den fanns väl också i Storbritanien!!?! Vi ÄR ju däremot kända för vårat friska goda vatten! :) eller att dricka kaffe. U know att FIKA sagt med amerikansk brytning blivit ett begrepp efter bröderna som öppnat cafe i N.Y :)Hehe ;D Fast Fröken Finurlig aka YOU kommer nog hitta den perfekta typiska svenska drycken I belive Puss Babe- vi synes efter La Bryssel :D
DU, nu vet jag: dricka kaffe från fat med tillika sockerbit mellan tänderna. Är inte DET typiskt svenskt?? :D