September 13, 2010

U-LAND!

Belgien har visat sig vara ett U-land utan dess like.

De tar bara ett kontokort. Inte Visa, Master Card eller AmEx. De tar bara sina egna Belgiska, såklart.

De pratar inte engelska, utan det är franska och flamländska som gäller. Härligt! Här kommer jag med engelska och knacklig tyska.

Vi slutar ganska tidigt på söndag eftermiddag men jag bokade flyg sent på kvällen så jag skulle hinna med lite shopping. När tror ni affärerna stänger? Jo, på lördagen! Inte ens mataffärerna har öppet på söndagar!

Det får bli häckande på flygplatsen..

Nu kommer den stora överraskningen är Bryssel utsedd av Amerikanska TripAdvisor till den tråkigaste staden i Europa.

Vad glad jag är att jag ska åka hit!

2 comments:

Peter Hagander said...

en sak till.. norr är nedåt på de offentliga kartorna i Bryssel. kan vara bra att veta... :)

Anonymous said...

HAAAAAAAAAHAHAHAHAHHA!! lilltjejen!! Har du åkt än? Sitter på Kulltis Plattan en sväng i morgon. Vill du komma och dricka Tchaithe med mig! Doing my own som en GOTT!