June 17, 2011

Livrädd

Ungefär en halvtimma igår efter jag gått och lagt mig ringer det på dörren.

Jag bli stel som en pinne och bara väntar på vad personen utanför ska göra... Är det Fredrik så tar han upp nycklarna vid det här laget..

Men det ringer på dörren igen! Argt!

Jag tar mig upp ur sängen (med pannlampan på eftersom jag låg och läste en otäck bok) och tittar ut genom kikhålet. Ser en svart gestalt som inte tänt lyset i trappan. Blir livrädd!

Det ringer igen!

Då ropar jag: Är det du Fredrik så får du tända lampan! Jag öppnar INTE!

Personen där ute reagerar inte. Tänder inte lampan utan bara står där. Ringer på igen.

Aahh!

Jag springer in i sovrummet och hämtar mobilen för att ringa Fredrik. Då hör jag hans ringsignal utanför dörren.. Pewh!

Det var ingen läskig inbrottsling utan bara mitt hjärta som:

Jobbat över
Inte orkade ta upp nyckel
Glömde tända lampan
Lyssnade på musik där ute och hörde mig inte.

Många tillfälligheter som gjorde att jag blev vettskrämd!


No comments: