June 13, 2011

Sköljmedel

I förra veckan ringde en kompis från Göteborg och hade ett problem. Hon hade hittat en ICA - butik med väldigt snygga anställda. Säkert anställda av en kvinnlig chef för tjejerna såg ut som män.. Men i vilket fall så hade hon gett upp hoppet om en av dem som lika gärna kunde jobba som fotomodell men kunde absolut tänka sig en date med en annan hon kollat in.

Men hur ska hon få kontakt?

Jag tyckte då att hon skulle fråga om hjälp med att hitta något i butiken. Inget äckligt som nån medicin eller salva utan nåt sött och oskyldigt. Sköljmedel!

Hon skulle då fråga var sköljmedlet finns och vilken han själv skulle rekommendera.

Hon går dit nästa dag och letar febrilt efter killen hon spanat in. Men vad i... Jobbar han inte idag?!

Självklart inte.

Hon hade ställt in sig på att köpa sköljmedel och eftersom hon hade tvättid och det var slut på riktigt kunde hon inte vänta till nästa gång han jobbar utan rörde sig mot rätt hylla.

När hon står där och funderar på vilken hon ska ha hör hon någon säga: Kan jag hjälpa dig med något?

Hon vänder sig om och ser "fotomodellen"!

Ehm.. Jaa.. Jag vet inte vilket sköljmedel jag ska ha.. Kan du rekommendera något?

Han säger: Ja, det gör jag gärna! Jag tycker om detta...Han skruvar av korken och låter henne lukta.. Jag använder det själv..

Mmm.. Jättegott! Den tar jag! Tack så mycket.. Blink, blink!

Han körde alltså sköljmedel-knepet på henne! Klockrent!

Nu ska vi bara komma på vad hon ska handla nästa gång för att få honom helt på kroken.

Tips?

No comments: