June 06, 2011

Prag Del 1

Tor - mån har Fredrik och jag tillsammans med hans föräldrar spenderat i Prag.

Resan började lite knackligt dock... Vi gick på planet och satte oss till ro då en man bakom oss blir sjuk. Han svimmar och kräks så läkare får kallas dit. Han kommer efter mycket om och men av planet tillsammans med sin familj.

Eftersom tre personer skulle av fick vi alla gå av. Väskorna skulle tas av och kräket städas bort.

Till slut kommer vi i väg och landar i Prag!

Förvånansvärt vacker stad.

Fredrik och jag hade förväntat oss mer östliga vibbar. Prag är för mig en blandning av två underbara städer. Paris med dess otroliga byggnader och Köpenhamn med ölen.

Jag kommer lägga upp lite bilder snart.. Den enda jag kan bjuda på just nu är mitt bästa köp:




5 liter öl till midsommar!

4 comments:

Emilie Sörensson said...

Tog du den på flyget?!?

becka said...

Haha! Jajamensan! Den fick bli mitt handbagage!

Köpte den på flygplatsen så det var okej :)

Du kommer snart få smaka!

Anonymous said...

ditt handbagage? som du bar själv?

becka said...

Nej, mitt handbagage som Fredrik bar själv!