August 26, 2011

Nu ska det smaka!!

Var på Riddarbageriet i morse och skulle köpa min ost och skinkfralla som jag älskar.

Då såg jag det... ett bröd.. stort.. mörkt..fluffigt.. såg fantastiskt gott ut.

Jag vet inte vad det är i, men jag vill ha det!

Så jag tog det.

Vill du ha det gamla vanliga? Ja, tack.. och ett sånt där bröd!

Då ska vi se... det blir 130 kronor tack.

ÖHH! 130 spänn för en fralla och ett bröd?

Är det guld i brödet? Har det bakats av Dalai Lama eller kungen himself?

Nu är det bäst för Riddarbageriet att det smakar förträffligt annars kommer jag aldrig sätta min fot där igen. Och smakar det förfärligt ska vi ändå äta upp det.. till alla måltider! Inte en smula ska gå till spillo.. för bara den måste ju vara värd en krona eller två.

1 comment:

Ida ! said...

var det gott dåå !? :)