August 14, 2011

Sängliggandes

När jag skulle sova igår höll jag på att få panik.

JAG KAN INTE ANDAS!

Fredrik fick sängen för sig själv och jag satt upp i soffan halva natten. Kanal 11 underhöll mig till klockan slog 8 och närakuten öppnade.

Jag väckte Fredrik och han fick ringa och boka en tid. Jag hade skrivit en fin lapp med mitt personnummer och alla mina krämpor:

Stigande feber
Svullen lymfkörtel
Ont i öron, näsa, hals och huvud
Svårt att andas
Ont i ryggen/ bröstkorgen
OCH
En förskräcklig hosta som river sönder mig.

Som tur väl var syresatte jag mig själv tillräckligt men diagnosen blev: lunginflammation.

En ordentlig kur Kåvepenin och en Bricanyl Turbuhaler kommer vara mina bästa vänner de närmaste dagarna.

Min första dos Bricanyl på många år var fantastisk och jag sov så himla gott.

Så, jag är sjukskriven några dagar till och har säkert snart en massa febriga dumheter att berätta om!




2 comments:

Emilie said...

Krya på dig sjukeLisa! Hoppas du har något som kan underhålla dig dagarna långa.

Anonymous said...

Stackars dig lilla hjärtat!
...hahahaha ja, kineserna har väl tittat fram:) hahahaha puss