August 15, 2011

Still proud

Förra helgen firades Stockholm Pride. Har haft ett inlägg om detta i huvudet sedan dess och nu ska det ut! Bättre sent än aldrig.

Jag var i stan och letade födelsedagspresent till Fredrik och ställde cykeln i Kungsan.

Det skulle jag aldrig ha gjort..

För första året någonsin var denna folkfest just i Kungsträdgården! Mitt i stan, gratis inträde och det lockade verkligen folk!

När cykeln skulle hämtas fick jag tränga mig fram bland bara skinkor och fjäderboor. För paraden var igång!


















Den var fantastisk men lämnade ändå en bitter eftersmak.

Jag tänker såhär: det är fantastiskt med kärlek - i alla dess former! Va ihop med vem du vill, så länge den vill det också! Gift er, ha på er tjejkläder eller killkläder, skaffa barn, lev lyckliga osv..

Ni är inga freaks! Vanliga människor som är kära. Fint!

Varför visar ni inte detta då?

Halva paraden är full av freaks! Gamla gubbar i läder, nakna tanter med silvertejp på bröstvårtorna och orgier på flaken! Vad vill ni säga med det?

Kalla mig pryd men det är inget jag vill SE. Gör vad du vill hemma! Men just dessa personer förstör det fina och ger homofober vatten på sin kvarn.

Vad jag vill se i Pride nästa år är: Vanliga människor som är stolta över sin kärlek.

För ni är inga freaks!

Ni är precis som alla andra och ska behandlas därefter. Gör det inte svårare än så.


No comments: