October 04, 2011

OBS! NEJ DET ÄR INGEN SANNDRÖM

Inatt drömde jag en väldigt verklighetstrogen dröm. Det är nästan så att jag nu, flera timmar efter fortfarande tror på den.

Jag drömde att jag var gravid. OBS! NEJ DET ÄR INGEN SANNDRÖM, det tåls att sägas igen och igen och igen.

Men jag var i vilket fall gravid. Innan vi visste vad det skulle bli gick vi och tittade på tapeter. Hade olika alternativ beroende av vad det skulle bli för något. Jag trodde det skulle bli en pojke och valde en grön men Fredrik propsade stenhårt på en lila. Men jag hade ändå hade bestämt mig för den gröna oavsett vad det skulle bli..
 
Men efter en väldigt smärtfri förlossning hade vi fått en liten dotter! Hon skulle heta Anna Inez Sofia, precis som min mormor. Bebisen var inte speciellt söt. Jag visste att ingen annan tyckte hon var söt men det tyckte jag och brydde mig inte om vad andra sa!

Sen efter den dagen släppte jag inte denna bebis och när jag vaknade på morgonen fick jag panik!

Var det för att jag inte visste var min bebis var eller var det för att jag trodde att jag helt plötsligt hade fått en? Svårt att säga..

Jag misstänker att det hela har att göra med att jag igår gick på ett mördande träningspass. Värken mina muskler kände inatt kan mycket väl påminna om värkar vid en förlossning.

No comments: