October 24, 2011

Skrivet 23 oktober 2011 23.30 Berlin Tyskland

Det var osäkert om vi om det skulle bli någon helg i Berlin eller ej.

Frågan är om vi inte skulle sparat resan till en annan gång.

Fredag- 04 ringer klockan, taxin kommer 05 dags att stiga upp!

Jag känner mig lite olustig men vem gör inte det när klockan ringer så pass tidigt? Vi kom iväg!

Planet tar oss till Berlin och hotellrummet är fantastiskt. Underbart läge, trevlig personal och utsikten ska vi inte tala om!

Vi ger oss ut med guidboken i högsta hugg. Första anhalt - Unter den Lindén och Brandenburger Tor. Vi fikar, stjäl en tidning och har det fantastiskt.

Vi går på museum och börjar känna oss trötta i benen. Vila en stund på rummet kanske?
En lång stund blev det. Jag hade under dagen knaprat 6 Ipren men hade ändå 38,4 i feber när vi kom fram. Ajdå.

Roomservice och vatten, massa vatten. Höll tummarna att det skulle bli bättre. Men nej. Vaknade en gång i timmen under hela natten och två gånger fick jag springa till badrummet och kräkas. Troligen på grund av febern som vägrar släppa taget.

Lördag. Shopping stod på schemat. Åker till KaDeWe Berlins stora shoppingcenter. Mådde illa. Fredrik gick en sväng när jag satt och vilade på ett Cafe. Självklart ska alla runt mig vräka i sig mat. Vill aldrig mer se en jätteräka.

Vi åker och lämnar mig på hotellet. Somnar gott till världscupen i simning. Sen köpte vi pizza. Och mer vatten.

Andra natten gick bättre. Är det nåt tyskarna kan så är det starka piller.

Söndag. Tog en båttur och hade det gott i solen. Fint. Vilade på rummet och begav oss ut till flygplatsen. Ständigt i en pillerdimma och där befinner jag mig fortfarande.

Fortfarande sjuk, fortfarande i Berlin. Misstänker lunginflammation..

No comments: