October 24, 2011

Skrivet 23 okt 22.40 berlin tyskland

Jag har blivit arg. För tredje gången i mitt liv så länge jag kan minnas har jag blivit arg.

Den här gången på AirBerlin.

Varför ligger jag på ett skabbigt hotellrum några minuter från Berlins flygplats istället för vara på väg hem till Stockholm?

AirBerlin.

Tydligen hade planet gått sönder och de fick byta till ett mindre plan. (Det är så mycket bullshit att jag får sår på kroppen!)

Det nya planet var tydligen ett plan med TVÅ mindre platser, min och Fredriks plats var såklart borta.

Vilka planmodeller görs med TVÅ mindre platser?

Självklart hade de överbokat och vi blir kvar i Berlin till nästa dag.

När vi fick slaget i ansiktet att vi inte får åka med ska vi gå till AirBerlin disken. När jag konstaterade att de skulle ersätta oss upp till öronen fick vi ett kontaktnummer till "customer service" som vi gärna fick ringa till och få hjälp. Då gör jag det oväntade:

Blir kolsvart i ögonen och kastar kortet i ansiktet på henne. Aldrig i livet! Är du inte klok?!? Ni ska fixa inte vi!

Hon ville efter det inte hjälpa oss mer utan fick då vänta på hennes chef.

Fredrik bad mig lugna ner mig annars skulle vi inte få nån hjälp alls.

Sagt och gjort. Han skötte snacket och vi fick "hjälp".

Ligger nu på ett hotellrum som luktar kloak och vägrar sova. Kan inte sova.

Vi fick även välja om vi ville ha 200 € på kontot eller 400 € i värdebevis hos AirBerlin.

Behöver jag säga vad vi valde?

Sverige, fina älskade land. Vi ses snart. Det dröjer tills jag lämnar dig igen.

No comments: