March 27, 2012

200 kr i sjön

Så kändes verkligen dagens läkarbesök.


Han var faktiskt totalt värdelös.

Har bokat en tid eftersom kirurgen jag träffat flera gånger har påpekat att jag borde gå på en undersökning.

Kommer dit. Han tittar knappt på mig och säger: Äh, det är väl inget fel på dig?

Nej det kanske det inte är men jag skulle hemskt gärna vilja ha en undersökning innan du drar några slutsatser tack.

Han tittar på några födelsemärken och frågar om de sett likadana ut länge.

Ehm.. ganska svårt att veta svarar jag.

Då kommer han på den BRILLIANTA idén att jag ska börja fota hela min kropp. En gång varje år från och med nu.

Efter varje tillfälle ska jag då sitta och analysera dessa bilder och ser jag någon förändring på något märke så kan jag ringa vårdcentralen.

Han var helt seriös.

Vad tror han att jag betalar honom för att göra? Det är precis en sådan undersökning jag trodde läkare skulle göra. Titta på märken, kolla efter förändringar - ta bort om något inte skulle stämma.

Kanske ska jag ta fram kniven själv också?

Ja, det kanske är så. Vill man ha något gjort får man göra det själv.

Är så fruktansvärt besviken på läkare - igen.

No comments: